Search This Blog

Followers

Thursday, October 27, 2011

Wang bukalah segala-galanya untuk hidup berkuasa


Apa guna kalau kita jadi pemimpin Islam,negara berserabut dengan rasuah,rakyat murtab sana sini. Barang keperluan harian mahal tak kenal orang susah ke kaya yang beli,serupa je harga .Lainlah pak-pak menteri dapat banyak percuma,maklumlah rakyat sayang.Cakap saja apa nak mesti dapat.

Pembangunan tak perlu dimegahkan sangat ,sekiranya rakyat semakin lupa lubang kubur.

Bila rakyat tidak suka lebih baik kita letak jawatan awal-awal.Buat apa kita nak menang pilihanraya sanggup ambil Indo ,ambil Bagla.Walaupun setengah pengundi boleh beli dengan duit namun penerima tetap bercerita dikhalayak,tak sembunyi-sembunyi.

Kalau menang dengan cara tidak betul dengan manipulasi demokrasi, lambat cepat kita akan jatuh juga walaupun undang-undang bawah tapak kaki kita.Duit kita,harta kita merata-rata ceruk dunia tidak memberi apa makna,sila teruskan bacaan cerita dibawah yang baru jadi sejarah ,kata orang masih panas-panas lagi.




'
Beliau merayu menawarkan Kekayaan untuk hidup' ,Gaddafi


Apabila terdesak diktator Libya, Muammar Gaddafi merayu untuk hidupnya dengan menawarkan emas dan wang sebelum beliau dibunuh, saksi yang telah menyatakan.

Hammad Mufti Ali, 28, memberitahu bagaimana bekas pemimpin semasa ditangkap dengan penuh ketakutan telah menawarkan kekayaan diluar dugaan pemberotak , selepas dia telah diseret dari tempat persembunyian beliau.

Encik Ali, komander briged di Sirte, memaklumkan kepada akhbar Itali Corriere Della Sera: "Dia ditarik dari longkang dan dia telah ditolak di sekitar kawasan itu.

"Beliau berkata Gaddafi bersedia untuk menawarkan apa-apa pertukaran untuk hidupnya. Gaddafi juga berkata ia mempunyai wang dan emas bagi kita, jika kita melepasnya untuk terus hidup.

"Dia kehilangan banyak darah - beliau berusia 69 tahun dan tubuhnya tidak dapat menahan kerana usia telah lanjut. Dia telah luka di mana-mana dari serpihan bom dan dipukul..."

Encik Ali berkata: "Pada satu ketika seseorang menjerit kepadanya bahawa bukan masanya bercakap tentang wang, sebagai seorang Muslim yang baik, dia sepatutnya telah berdoa untuk dirinya sendiri yang diamanahkan kepada Allah sebelum mati.

"Tetapi dia terus berkata beliau bersedia untuk memberikan kita banyak wang dan emas."

Kolonel Gaddafi dikatakan mempunyai lebih bahawa \ $ 200bn 125bn) dalam bentuk wang tunai dan emas tersembunyi jauh dan telah tersebar dalam beberapa akaun rahsia di seluruh dunia.

Laporan awal tahun ini selepas permulaan revolusi berkata beliau telah diterbangkan beberapa kekayaan beliau ke Zimbabwe.

Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) telah berkata ia percaya Libya mempunyai sekurang-kurangnya 140 tan emas tersembunyi - jika tidak lebih dan sebahagian besar itu tersembunyi di dalam peti besi bank pusat di Tripoli.

Tetapi dia dianggap beliau telah mengambil beberapa bar dengan untuk digunakan sebagai cip tawar-menawar.