Search This Blog

Followers

Sunday, January 15, 2012

Tok Guru temu mata puak-puak demo di Shah Alam

Jangan kita salah faham ,Tok Guru temu mata puak demo bukan maknanya temu dengan puak-puak Kelantan yang buat demostrasi.Demo dalam bahasa Kelantan bermaksud "awak".Saya terang ni ko-ko orang luar Kelantan tak faham .

Hari ni 15 Jan 2012 ,Tok Guru Pak Nik Aziz selaku menteri besar serambi Mekah telah datang ke majlis bertemu mata dengan rakyat Kelantan yang dok cari makan di Selangor.Perjumpaan diadakan di Dewan MBSA Seksyen 17,Shah Alam.

Ramai sungguh sambutan anak Kalantan di perantaun.Semuanya pakat turun tidak kira pelajar kolej , peniaga tomyam , perkerja industri mahupun ahli-ahli koporat pun kelihatan.Pak-pak iman sudah tentu awal-awal lagi tunggu ,maklumlah ulama datang.

Wakil-wakil rakyat Kelantan pun kelihatan,di sinilah puak-puak Kelantan telah mengambil peluang beramah mesra dan bersalam dengan wakil rakyat masing-masing.Susik-susik dengar mereka kata" mengundi ni, kita semua pakat balik tak sah bimbang lah YB".Sementara ni kita semua akan tolong Pakatan Rakyat di Selangor sebagai hadiah tempat kita cari makan.

Sekarang ni orang semua nak agama, kerana mereka sedar hidup ni bukan boleh menongkat lagit walaupun harta bertimbung.Umno dok megah dengan pembanggunan di Selangor,tapi akhirnya boleh ke Pakatan Rakyat juga negeri paling maju.Maknanya rakyat tak lihat pada pembanggunan kerana Firaun pun buat pembanggunan untuk rakyat tapi akhirnya jatuh bila tak ikut cara yang ditunjuk Allah.

Suasana di luar dewan,kalau macam ni ramai sokongan jatuh PRU 13 umno-BN

Tok guru makan nasi kawah ulam budu bersama puak-puak Kelantan




5 comments:

Outbound Training Malang said...

salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
Pikiran yang positiv dan tindakan yang positiv akan membawamu pada hasil yang positiv.,.
ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

Outbound said...

Meski tak begitu paham karena perbedaan bahasa, namun saya rasa kajiannya cukup mengena sesuai dengan tujuan

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

penirum said...

penyubur sperma
tahan lama
obat tahan lama
obat stamina pria
obat oles tahan lama
obat impotensi

Anonymous said...

UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT