Search This Blog

Followers

Friday, February 11, 2011

Mubarak terima hadiah tapak kasut dari rakyat


Sudah 30 tahun memerintah Mesir, akhir Mubarak dihabiskan pemeritahannya dalam 18 hari batahan rakyatnya sendiri.Rakyat Mesir telah lama hidup makan hati berulang jatung dalam negara yang dipimpin oleh pemerintah yang korup dan menindas.

Mubarak adalah salah seorang pemimpin yang tersenarai kaya di dunia.Namun wang bukan segala-galanya .Bermakna wang tidak boleh membeli semua orang untuk kekal memerintah.Rakyat Mesir mengharapkan mereka dapat keluar dari pemerintah yang zalim demi masa depan generasi akan datang.

Naib Presiden, Omar Sulaimen dalam pengumuman menerusi televisyen malam tadi memberitahu Mubarak, 82, mengambil keputusan meletakkan jawatan dan Majlis Tertinggi Tentera mengambilalih pentadbiran negara.

Ekoran pengumuman tersebut, jutaan rakyat negara Afrika Utara itu yang membanjiri Dataran Tahrir melaungkan 'Allahu Akbar' dan bersorak gembira.

Di Mesir rasuah berlaku tapi pembangunan tak jalan,perbezaan jurang taraf hidup rakyak kaya dan miskin ketara.Rakyat yang baik dengan Mubarak kaya-raya dan menetangnya ditekan kehidupan hingga jatuh hampir papa kedana.

Di negara kita rasuah berlaku tetapi pembangunan jalan, namun mahal kos nya yang perlu di bayar oleh duit pembayar cukai.Namun perbezaan tidak ketara sangat antara kaya,miskin dan masih terdapat gulungan pertengahan.Kita masih lihat setengah rakyat dibantu terutama sekali nampak jelas sekiranya dekat pilihanraya atau semasa tempoh pengudian semula selepas wakil rakyat mati di satu-satu kawasan.

Sudah jelas sekali apa yang berlaku di Mesir akan merisaukan pemimpin lain dunia yang sekiranya buat tidak betul pada rakyat atau zalim.Di negara kita bunga-bunga desmottrasi sentiasa ada, tetapi kecekapan pihak polis mencengah patut dipuji, Sekiranya sejuta rakyat keluar di Dataran Merdeka atau Putra Jaya, saya percaya masalah akan jadi seperti Mesir.Harap-harap minta jauh berlaku di negara kita.Gunalah peti undi untuk merealisasi kebangkitan rakyat.


5 comments:

husna nabila said...

pro israel.. die igt rakyat die buta tentang fkta tu..

dlu die senang lenang.... die tak pikir sbnr nye kuasa pemerintahan adalah ditgn rakyat. huhuhu

ijoks2009 said...

Sebenarnya pemimpin zalim ni ada di mana-mana sekarang.

itulah yg terjadi bila Islam hanya dijadikan hiasan dan tdk dijadikan panduan.
Semoga Allah memelihara kita semua dari terpedaya dgn pemimpin yang zalim.

Anonymous said...

Apner Artical ta kub valo hoyache apnake oshonko thanks...Glittering Las Vagas

Rio Pratomo said...

bkunjung,... follow me please,.. ^_^

obat nyeri lutut said...


Terimakasih banyak atas informasi informasi yang telah anda sampaikan nya gan sangat bermanfaat kali gan.
obat Penyakit Alergi
obat Kencing Manis
Obat Sakit Kencing
Obat Tangan Sering Kesemutan
obat dada terasa panas
obat sakit tangan
obat Borok Pada Selangkangan