Search This Blog

Followers

Sunday, August 1, 2010

Akibat Refleksi Cinta


Terasa malas hari ini nak menulis hal politik, takda berita lain dua tiga hari ini hal jemaah menteri pakatan BN makan rasuah je.Jadi nak hilang serabut cerita menteri rasuah saya tukar topik pula kepada cerita peil wanita yang berwajah comel.

Kalau dekat negara kita orang yang selesai menunaikan haji akan dapat pangkat Haji(bagi lelaki) dan Hajjah(bagi wanita).Cuba tenggok baik-baik gambar Hajjah KrisDayanti(KD) , iaitu penyanyi terkenal di Indonesia yang serumpum dengan kita.Cuma lebih dia ,peil cantik sangat sebagai seorang wanita muslim yang pernah jejak kaki ke tanah suci.Mungkin pergi haji kerana tak tahu nak buat apa denga duit.

Saya tak mahu cerita panjang isunya di sini kerana semua orang tahu kes dia bercium mulut dengan kekasihnya Raul di hadapan umum dirancangan hiburan yang ditayangkan di Tv.Aksinya itu telah menyebabkan jutaan penontong melihatnya perangai tidak senonoh hajjah itu.

Telatah KD telah mendapat kecaman oleh Majlis Ulama Indonesia(MUI) dan juga Fron Pembela Islam(FPI).Selain itu laman soaial Facebook
bertajuk Say No to Krisdayanti juga telah diwujudkan bagi luahan perasaan masyarakat yang tidak puas hati dengan perangainya itu mencemarkan imej wanita muslim.Sehingga hari Khamis 29 Julai lebih 200 ribu pengunjung mengutuknya.

Ekoran itu KD telah memohong maaf jumaat 23 julai dengan mengadakan sidang media.Beliau minta maaf kepada seluruh rakyat Indonesia ,anak remaja dan juga keluarganya apa yang dilakukannya.KD mengatakan kejadian berlaku secara spotan akibat dilamun cinta secara tidak sengaja apabila kita telalu menyayangi seseorang.Ini maknanya refleksi cinta.

Bagi pasangan yang sedang dilamun cinta tidak kira tua atau muda remaja, kena beringat refleksi cinta bahaya .Pencengah maksiat berdiri depan mata pun tidak nampak.Paling membimbangkan ko..ko..terlodeh baju.Bagi yang sudah ada bini,cinta kedua boleh membuatkan lupa pada bini tua.Dalam kereta tepi jalan pun boleh buat projek.....emmm..refleksi cinta dijadikan alasan.

Jadikan ilmu agama sebagai pendinding.

Kalau nak lihat gambar KrisDayanti yang seksa mata mamadang
1.Klik Kris
2.Kli Dayanti


No comments: