Search This Blog

Followers

Tuesday, June 15, 2010

Hati-hati Coli ada dawai

Kisah 1

Kisah benar seorang peguam wanita di Miami iaitu sebelah selatan Florida mengandu tidak dapat berjumpa dengan anak guamnya di penjara disebabkan colinya.

Peguam itu tidak tahu dalam colinya terdapat dawai halus yang telah menyebabkan pengesan logam di Pusat Tahanan Persekutuan Miami berbunyi dan pengawal tidak membenarkannya masuk.

Setelah pemeriksaan dibuat oleh pengawal penjara bunyi berpunca dari coli yang dipakainya.Peguam itu kemudiannya menanggalkan coli dalam bilik air dan cuba minta kebenaran masuk lagi.Tapi kali ini, pengawal masih melarangnya masuk atas alasan wanita itu tidak memakai coli.

Kisah 2
Non-muslim boleh pakai ketayap hijau


Kalau nak buat Bendera Pas hanya perlu buat satu bulatan putih, senang buat bendera Pas budak umur 3 tahun setengah pun padai lukis.Istimewanya bendera Pas nak letak melitang pun boleh, nak menegak pun boleh dan bendera pas takkan terbalik sebab bulat macam mana pun letak tetap bulat.

Jadi kita tidak hairan lambang Bulan akan diguna pakai oleh calon bukan Islam sebagaimana diwar-warkan oleh pemimpin Pas.Kalau macam tu bubar parti DAP dan PKR cuma guna satu lambang "BULAN".Nampak revolusi Pas telah bermula ke arah liberal dari fanatik........lepas satu-satu ikut stail UMNO.

Saya teringat di Indonesia kebanyakan dia orang pakai songkok tidak semestinya berugama Islam atau bangsa Melayu,Cina kat sana pun pakai songkok. Jadi tidak hairan pru 13 nanti kat negara kita mungkin Cina bukan Islam pun pakai ketayap hijau.

2 comments:

Nida n' Hanafi said...

Salam orang di bumi tercinta..

Soal pakai tidak menjadi masalah, cuma niat memakai tu biarlah betul.. jangan sekadar nak meraih undi tapi perpaduan diketepikan... nanti ketayap entah ke mana, maruah agama pula tergadai..nau'zubillah

Anonymous said...

"Betul...betul...betul" kata Upin dan Ipin!